הטיימינג הוא סוף המאה ה-19 כשהשעון השוויצרי מתחיל להפוך למותג עולמי. כמו בכל סיפור אגדה או לפחות בכל הקשור לסיפור של אודמר פיגה (Audemars Piguet), העסק התחיל משני חברים מוכשרים, ז'ול-לואי אודמר ואדוארד פיגה שהלכו בעקבות החלום הפרטי לפתוח מפעל לשעונים שוויצרים.

בשנת 1881 נוסדה החברה. אודמר היה המנהל התפעולי ופיגה עסק בפיתוח העסקי. את המפעל הם פתחו בכפר קטן במערב שוויץ, בסמוך לאגם ז'נבה.

האלון המלכותי

מכאן נקפוץ כמעט מאה שנה קדימה. בתחילת שנות השבעים, בדיוק כמו יצרני שעונים שווייצריים רבים, החברה התמודדה עם מצוקה כלכלית. שעוני קוורץ זולים שהגיעו מיפן גרמו למשבר חמור. אגב, התקופה מוכרת כ- "משבר הקוורץ", ותעשיית השעונים השוויצרית לא ידעה איך לבלום את הירידה במכירות. החברה עמדה בפני צומת אסטרטגית,  ללא מוצר שיטרוף את הקלפים, הקריסה הפיננסית תהיה בלתי נמנעת. כך נולד הרעיון להציג משהו חדש לגמרי, שעון ספורטיבי אך אלגנטי. אחד ממעצבי השעונים המפורסמים ביותר נבחר למשימה, והתבקש ליצור שעון שהעולם טרם ראה ובהשראה איטלקית.

העיר באזל, שנת 1972. תערוכת השעון השנתית של שוויץ שמושכת אליה את תשומת הלב של התעשייה העולמית. בדוכן של החברה מוצג שעון פלדה מפואר בעיצוב נועז ומהפכני. זו הייתה ההופעה הראשונה של השעון – The Royal Oak האלון המלכותי – נהפך להצלחה בינלאומית ענקית ואחד השעונים הנמכרים ביותר אי פעם.

החברה היא גם נותנת החסות הרשמית של מרוץ סוסים מפורסם שנערך בהונג קונג ובו משתתפים רוכבים ממדינות שונות כמו יפן, צרפת, איחוד האמירויות הערביות ואוסטרליה. הפרסים בתחרות נחשבים גבוהים במיוחד.